Tipuri de silueta feminina

Femeile, in general, in functie de silueta, sunt impartite in 3 categorii : forma para, forma mar si forma ardei gras.

Forma “PARA”

Aceasta silueta are o distributie a grasimii in jumatatea inferioara a corpului (solduri, coapse). Talia este subtire, umerii mici, iar sanii, in majoritatea cazurilor, bine reprezentati. Este o silueta ideala din punct de vedere al protectiei impotriva diabetului si bolilor cardiovasculare, insa reprezinta un adevarat cosmar in lupta cu kilogramele: nu numai ca aceste zone nu raspund la cura de slabire, dar slabitul se va face din grasimea situata de la talie in sus (sani, fata, abdomen).

Forma “para” se asociaza frecvent cu o circulatie sangvina deficitara, retentie de apa si celulita. Orice kilogram in plus se vede cu usurinta, de aceea greutatea trebuie tinuta drastic sub control.

5 reguli alimentare

DIMINUATI CONSUMUL DE SARE – se elimina mezelurile, semipreparatele, conservele, afumaturile.

CRESTETI CONSUMUL DE LEGUME, VERDETURI SI FRUCTE – acestea sunt bogate in apa, minerale, fibre si vitamine.

CONSUMATI PROTEINE SLABE – (carne de pui, de curcan, peste, oua, lapte degresat) – deoarece accelereaza metabolismul si nu se transforma in grasime de depozit.

UITATI DE DULCIURI SI ZAHAR – caloriile continute de acestea se vor duce direct pe solduri. Introduceti in schimb in alimentatie glucide lente (paine integrala, cereale, paste, orez, fasole, mazare) pentru ca dau senzatia de satietate si scad pofta de dulciuri.

BETI LICHIDE – pentru a grabi eliminarea toxinelor. Consumati apa, ceai sau supe.

5 obiceiuri obligatorii

DE CATE ORI AVETI OCAZIA, BALACITI-VA (inot, aquagym sau simplul mers prin apa pana la talie) – tonifica jumatatea inferioara a corpului, imbunatatesc circulatia, reduc celulita si ajuta la diminuarea depozitelor de grasime.

SPUNETI “DA” ORICARUI TIP DE MASAJ – determina intensificarea circulatiei, eliminarea toxinelor si a excesului de apa, remodelarea si micsorarea cantitatii de tesut adipos.

INLOCUITI BAIA IN APA FIERBINTE CU DUSURILE RAPIDE terminate cu un jet de apa rece, care intensifica circulatia.

FACETI MISCARE CU ORICE PRET – este unica sansa de a reduce depozitele de grasime.

IMBRACATI-VA COMOD – pantalonii prea stramti sau ┬áprea inalti, hainele supermulate si curelele foarte stranse in talie impiedica intoarcerea venoasa.

Forma “MAR”

In acest caz, distributia grasimii se face in jumatatea superioara a corpului (brate, abdomen). Talia este masiva, umerii sunt largi, soldurile inguste, picioarele lungi si subtiri.

Este o silueta ideala din punct de vedere al curelor de slabire, grasimea de pe burta fiind prima care dispare prin restrictia calorica. Kilogramele in plus sunt usor de ascuns, de multe ori acestea depunandu-se pe sani si in interiorul abdomenului, printre organe, in timp ce coapsele raman neafectate. Atentie insa, exista un risc crescut de aparitie a diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare. Surplusul ponderal se datoreaza unui stil de viata dezordonat, cu mese neregulate si abundente, asociate cu sedentarism.

5 reguli alimentare

ELIMINATI PRAJELILE, SOSURILE CU MULT ULEI, TOCATURILE – gatiti cat mai simplu(la gratar sau la cuptor), cu cat mai putina grasime. Renuntati la produsele cu maioneza, la mancarurile copioase si laborioase.

EVITATI DESERTURILE SI BAUTURILE RACORITOARE – continutul crescut de zahar determina o secretie mare de insulina, hormon responsabil de transformarea rapida a excesului de calorii in grasime de depozit.

MANCATI MASA PRINCIPALA A ZILEI LA PRANZ SI ELIMINATI CARBOHIDRATII LA MASA DE SEARA – proteinele slabe (carne,peste) asociate cu legume si lipsa glucidelor ajuta la diminuarea grasimii abdominale.

RENUNTATI LA ALCOOL – chiar si in cantitati mici favorizeaza sinteza de grasimi.

EVITATI ALIMENTELOE CARE BALONEAZA SAU CARE AU O DIGESTIE GREOAIE (bauturi carbogazoase, mazare, fasole, paine alba, cartofi) si mariti consumul de fibre.

5 obiceiuri obligatorii

RELAXATI-VA SI ELIMINATI STRESUL – nu numai ca stresul ingrasa, dar favorizeaza depunerea preferentiala a grasimii pe abdomen si in interiorul acestuia, printre organe. NU MANCATI PE BAZA DE STRES.

STABILITI UN PROGRAM REGULAT, CU 3 MESE PRINCIPALE – cosumate in liniste; mestecati bine pentru a evita balonarea. O masa unica, abundenta, consumata seara nu face decat sa mareasca volumul stomacului si sa duca la ingrasare.

INLATURATI SEDENTARISMUL – practicati in mod constant o activitate fizica usoara – nu este doar sanatos, dar va si ajuta sa slabiti.

FACETI REGULAT ANALIZE DE SANGE – grasimea localizata pe abdomen creste riscul de boala.

Forma “ARDEI GRAS”

Femeile care apartin acestei categorii se pot considera norocoase, este o combinatie a formelor precedente care nu se asociaza cu alti factori de risc. Cu alte cuvinte daca va ingrasati se vor “rotunji” uniform toate zonele, de la sani la abdomen, dar si soldurile si coapsele.

Existand acest echilibru in ditributia grasimii s-ar putea sa fiti mai relaxate in privinta alimentatiei, pentru ca stiti ca micile abateri nu sunt vizibile imediat. Daca va apucati de o cura de slabire aceasta va da rezultate, deci aveti solutia pentru kilogramele in plus.

Atentie insa, daca va jucati prea mult de-a slabitul, s-ar putea ca intr-o zi sa constatati cu surpriza sa dietele nu mai functioneaza. Tot acest yo-yo in sus si in jos al greutatii duce la schimbarea compozitiei corporale, cu cresterea cantitatii de grasime din organism si incetinirea metabolismului.

Norocul nu tine la infinit, asa ca pretuiti sansa pe care o aveti si pastrati-va silueta.

sursa: “Sanatatea are gust”, dr. Mihaela Bilic

About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s