Cum mancam sanatos in post

A inceput postul Pastelui, care reprezinta un moment de purificare spirituala si trupeasca. In general, postul inseamna o serie de restrictii alimentare, eliminandu-se produsele de origine animala si avand predominanta cele de origine vegetala. Din aceasta cauza, postul poate fi considerat o perioada de detoxifiere, de curatare a organismului.

Din pricina scaderii aportului de proteine si grasimi animale, este posibil ca organismul sa aiba nevoie de mai multe mese pe zi, din cauza faptului ca senzatia de satietate dureaza mai putin. Astfel, e bine sa ne dozam portiile din punct de vedere caloric, pentru a nu ne supaalimenta.

Nu sari peste micul dejun

Cum am mai spus, prima masa a zilei este extrem de importanta pentru sanatate. Cerealele integrale (grau, secara, orz, ovaz) sunt cele mai potrivite, contin vitamine, fibre si minerale, care ajuta digestia, sistemul imunitar si mentin senzatia de satietate. Cerealele pot fi consumate simple sau cu lapte de soia.

O reteta pe care eu am incercat-o :

– 6-7 linguri fulgi de orz sau ovaz

– o cana de apa fierbinte

– o lingura miere de albine

– cateva nuci

– un mar

Apa fierbinte se toarna peste cereale, se lasa 2 minute sa se inmoaie, se adauga mierea, nucile si marul taiat cubulete. Simplu si absolut delicios! Ce imi place la cerealele integrale este faptul ca pot fi combinate in nenumarate feluri, totul depinde de imaginatie.

Mananca de 5 ori pe zi

Un organism sanatos functioneaza perfect atunci cand este aprozivionat constant cu vitaminele si nutrientii de care are nevoie. Este foarte important sa avem o alimentatie echilibrata, dispusa de-a lungul zilei din 3 mese principale si 2 gustari.

In post, carnea este total interzisa, astfel ca nutrientii din acest aliment trebuie inlocuiti cu altii similari. La masa de pranz, putem inlocui carnea cu ciuperci, care un continut proteic ridicat, asemanator cu al carnii. De asemenea, sunt bogate in antioxidanti, vitamine si minerale si au un continut redus de calorii.

O alta varianta sanatoasa o reprezinta mazarea, fasolea, orezul brun, cartofii, care pot fi preparati la aburi sau la cuptor.

Pentru cina, este bine sa optam pentru ceva usor, precum supe, legume sau salate.

Reguli importante pentru un post sanatos

Este indicat sa consumam cat mai multe fructe si legume proaspete.

Grasimile sunt esentiale, iar ca si gustare intre mese, putem apela la nuci, migdale sau seminte. Pentru gatit, cel mai bun este uleiul de masline extravirgin, care este extrem de sanatos si ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange.

Apa este indispensabila si trebuie sa consumam minim 2 litri pe zi.

In aceasta perioada, exista pe piata numeroase produse “de post”. Inainte de a cumpara astfel de produse, este bine sa verificam eticheta. De cele mai multe ori, aceste preparate contin conservanti si coloranti artificiali.

Va doresc un post cat mai usor!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s