Cele mai sanatoase tipuri de branza

fara-conservanti-si-fara-e-uri-invata-cum-sa-prepari-branza-acasa_size14O alimentatie sanatoasa include si consumul de branzeturi si produse lactate, slabe in grasimi. Branza reprezinta o buna sursa de proteine, este bogata in vitamine si minerale, substante nutritive care intaresc oasele si dintii, mentin creierul sanatos si previn osteoporoza. Exista mai multe sortimente de branza, unele care au mai multe calorii si un procent mai mare de grasime si altele, care sunt ceva mai slabe si aduc mai multe beneficii sanatatii.

1. Branza Feta

Cremoasa si aromata, branza feta contine mai putine calorii decat alte branzeturi, mai putine grasimi si este o buna sursa de calciu. O singura felie de branza feta contine aproximativ 140 mg de calciu. Studii realizate de-a lungul timpului arata ca cinci felii de branza consumate zilnic ajuta la arderea grasimilor, datorita continutului ridicat de calciu, mineral care are rol de a descompune celulele de grasime.

2. Branza moale

Din aceasta categorie face parte urda, branza framantata si mozzarella. Toate sunt bogate in proteine, o portie de 30 de grame contine 71 de calorii si 7 grame de proteine. Un avantaj este si faptul ca acest tip de branza nu este procesata, astfel are toate calitatile unui aliment integral.

3. Parmezan

La fel ca si branza Feta, parmezanul are o aroma foarte puternica si un gust foarte placut. Se combina perfect cu legumele si pastele, merge in supe si este, in sine, o gustare perfecta. Este relativ sarac in calorii (sunt 110 calorii in 30 de grame), dar bogat in sodiu, prin urmare trebuie folosit cu moderatie.

4. Branza Swiss (Emmentaler)

Branza elvetiana sau svaiterul se remarca prin cantitatea mica de sodiu si putine grasimi, astfel ca poate fi folosita la tot felul de preparate. Este branza cea mai bogata in fosfor si are mult calciu. Intr-o portie sunt circa 100 de calorii.

5. Branza de vaci

Branza de vaci, asa numita branza cottage este foarte versatila, poate fi folosita la salate, creme si budinci. Are multe proteine si putine grasimi, desi numarul acestora variaza in functie de tipul de branza si producator. In 30 de grame de branza cottage sunt 4 grame de proteine si doar 20 de calorii. Acest gen de branza este perfecta in dieta pentru ca aduce calciu, fosfor si vitamina D.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s