Meniul meu intr-o zi

De cand mi-am schimbat stilul de viata si am adoptat o alimentatie sanatoasa, am fost intrebata de foarte multe ori de catre prieteni sau colegi ce mananc eu zilnic. Astfel, am decis sa va arat meniul meu intr-o zi obisnuita.

ora 8:30 – trezirea – un pahar mare de apa plata

ora 9:00 – micul dejun:

250 ml lapte 1,5% grasime/ 400 g iaurt degresat + 3 linguri fulgi de orz + 1 lingurita seminte omega forte (un amestec de seminte de floarea-soarelui, seminte de in, seminte de susan, seminte de dovleac).

ora 10:00 – o gustare, care este de obicei alcatuita din fructe. In ultima perioada am consumat foarte multe fructe de sezon, precum caise, piersici sau nectarine.

ora 13:30 – 14:00 – pranzul:

La pranz, incerc sa diversific cat mai mult meniul. Consum de 2-3 ori pe saptamana carne, in general carne de pui si peste, modul de preparare fiind la gratar. Legumele nu-mi lipsesc niciodata, le consum crude, in diverse combinatii de salate sau sub forma de supe si ciorbe. Sunt o mare iubitoare de branzeturi, insa din pacate sunt multe care au un procent destul de mare de grasimi si de aceea incerc sa aleg sortimente cat mai slabe precum urda, branza de vaci, casul, care alaturi de o portie sanatoasa de legume constituie masa mea de pranz. Ciuperci, mazare, fasole pastai, toate le prepar intr-un mod cat mai sanatos, folosesc numai ulei de masline, iar sarea incerc sa o inlocuiesc cu condimente, care dau mult mai multa savoare. In privinta carbohidratilor, am inlocuit orezul alb cu cel brun, pastele albe cu cele integrale. Imi place sa ma informez zilnic si am citit foarte multe pareri pro si contra despre consumul de paine. Eu am renuntat treptat la paine, desi la inceput cele 2 felii de paine integrala nu-mi lipseau. Pur si simplu nu am mai simtit nevoia si nu pot sa zic ca am renuntat definitiv, insa acum vara chiar nu-i simt absenta in alimentatie.

ora 15:00 – 16:00 – a doua gustare, care consta tot in fructe. Vara este anotimpul meu preferat, deoarece se gasesc cele mai bune si mai aromate fructe proaspete. Si cum in aceasta perioada pepenele rosu este vedeta, nu il ocolesc.

ora 18:00 – 19:00 – cina.

De obicei, masa de seara este destul de usoara, consum fie un iaurt degresat la care adaug niste fructe, fie mai rontai niste legume. Dupa ora 20:30 cel tarziu, nu mai consum nimic altceva decat apa.

Am diminuat consumul de sare, zahar si grasimi nesanatoase, beau multa apa in cursul zilei si pentru ca miscarea este foarte importanta, incerc de 2-3 ori pe saptamana sa-mi fac acasa un program de exercitii fizice, care sa-mi lucreze toate grupele musculare. Acest stil de viata imi place, ma face sa ma simt bine, plina de energie si imi doresc in continuare sa aflu cat mai multe lucruri interesante, pe care sa vi le impartasesc cu drag si de ce nu, sa va motivez pe fiecare dintre voi sa faceti o schimbare in viata voastra!

Leave a Reply

