Idei de mic dejun sanatos

tumblr_mriks4Qg5n1r4p7vto1_500Stiu ca am zis-o de multe ori si cu riscul de a ma repeta, o sa subliniez ideea ca micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, care are rolul de a-i furniza organismului energia necesara pentru intreaga zi. Masa de dimineata trebuie sa contina toti nutrientii de care corpul nostru are nevoie, iar numeroase studii au demonstrat ca micul dejun contribuie la un tonus mai bun si imbunatateste memoria si nivelul de concentrare. Iata cateva idei rapide pentru o masa sanatoasa si gustoasa:

Cereale integrale si lapte

Aceasta combinatie este o solutie rapida si sanatoasa de mic dejun. Cerealele contin fibre, care ajuta tranzitul intestinal si mentin senzatia de satietate, iar laptele contine proteine si o cantitate insemnata de calciu, care este necesar pentru oase puternice.

Iaurt si fructe

Iaurtul degresat se poate combina cu orice fructe dorim – de la piersici, mere, banane, fructe de padure, nuci si altele. Fructele reprezinta o alternativa ideala pentru masa de dimineata, deoarece au o cantitate mare de apa, vitamine si minerale, la care se adauga si calciul din iaurt, toate acestea ajutand organismul sa functioneze si sa aiba energie inca de la primele ore.

Oua fierte sau omleta

Ouale sunt atat de versatile, incat pot fi preparate in diverse feluri. Combinatiile sunt multe, de la oua fierte simple sau cu salate pana la omlete delicioase cu legume, acest aliment este bogat in proteine de cea mai inalta calitate, iar galbenusul de ou pe langa grasimi sanatoase, contine vitaminele A, D, E si K, precum si mult calciu, fier, magneziu, fosfor, seleniu si zinc. Oul este intotdeauna o alegere buna pentru dimineata, ajuta la accelerarea metabolismului si previne aparitia senzatiei de foame.

Terci de ovaz cu nuci/ seminte si fructe proaspete

Ovazul este o cereala recomandata tuturor persoanelor ce adopta un stil de viata sanatos, deoarece are numeroase proprietati: reduce nivelul de colesterol, intareste sistemul imunitar, protejeaza inima, regleaza nivelul de zahar din sange, reduce riscul de diabet de tip 2, previne instalarea cancerului de san, regleaza nivelul tensiunii arteriale, ajuta la mentinerea greutatii corporale. Nucile si semintele imbunatatesc functiile creierului si vederea datorita profilului excelent de grasimi esentiale, vitamine si minerale si ajuta mai ales in perioadele de oboseala intelectuala. Asadar, inca o idee de mic dejun care este rapida, sanatoasa si satioasa.

Smoothie

Pentru a-l prepara, putem folosi orice fructe dorim. Acestea se amesteca intr-un blender si se adauga dupa preferinta, lapte sau iaurt. De asemenea, se pot folosi si legume, in special radacinoase si cele verzi. Fructele si legumele au un continut ridicat de vitamine, minerale si antioxidanti, care protejeaza organismul de diverse afectiuni si cresc longevitatea. Un smoothie nu este doar gustos, dar ne si ajuta sa incepem o noua zi in forta.

Acestea sunt doar cateva idei care sa va inspire in prepararea unui mic dejun complet si dupa cum puteti vedea, sunt numeroase combinatii care se pot face, totul consta in alegerile potrivite. De asemenea, va recomand cu caldura sa consumati in fiecare dimineata pe stomacul gol, un pahar de apa plata simpla sau cu lamaie, face minuni pentru sanatate!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s