Alimente pentru creier

eb600946885f891a8ebdfb7f848b7e4eCu totii stim ca ceea ce mancam zilnic are un efect direct asupra celulelor nervoase si a intregului organism. Creierul este un mare consumator de energie, iar pentru a functiona bine trebuie sa avem o alimentatie sanatoasa, care sa sustina si sa satisfaca toate nevoile acestuia. Cum in aceasta perioada intensitatea activitatii creierului este crescuta, va recomand cateva alimente benefice pentru a fi in forma maxima.

Nucile

Nucile reprezinta o excelenta sursa de antioxidanti, acizi grasi esentiali si vitamina E, care activeaza sistemul nervos. Au un continut important de fibre, minerale (mangan, cupru, fier, calciu, fosfor) care mentin sanatatea celulelor, previn formarea radicalilor liberi si ajuta la o buna oxigenare a creierului. De asemenea, nucile contin arginina, un aminoacid care contribuie la imbunatatirea sanatatii vaselor de sange, previne aparitia cheagurilor si imbunatateste sistemul imunitar. Sunt destul de bogate in calorii si de aceea se recomanda a fi consumate cu moderatie, aproximativ un pumn de nuci zilnic.

Ciocolata neagra

Aceasta are proprietati antioxidante puternice si contine stimulenti naturali precum cafeina, care restabileste puterea de concentrare si atentie. Ciocolata neagra cu un procent cat mai mare de cacao stimuleaza memoria, ajuta la buna circulatie a sangelui si previne aparitia diverselor tipuri de cancer. Pe langa toate acestea, potoleste pofta de dulce, are efect antidepresiv si creste nivelul de serotonina din organismul uman, oferindu-ne acea “senzatie de bine”.

Ouale

Oul este un aliment complet din punct de vedere nutritional, contine proteine, grasimi sanatoase, vitamine si o serie de aminoacizi esentiali, printre care triptofanul si lecitina, care stimuleaza activitatea cerebrala. In plus, ouale ajuta la protejarea vederii de unele afectiuni, mentin senzatia de satietate, reduc nivelul de colesterol si previn osteoporoza.

Cerealele integrale

Au un continut ridicat de vitamine, minerale si fibre si sunt un aliment ideal pentru un creier in forma. Toti acesti nutrienti ajuta inclusiv la prevenirea atacurilor de cord si a accidentelor vasculare, protejeaza organismul impotriva unor forme de cancer, reduc riscul aparitiei bolilor de inima si a diabetului, stimuleaza functionarea corecta a tractului digestiv, iar cantitatea importanta de vitamina B ajuta la mentinerea unui sistem nervos sanatos.

Pestele

Pestele este bogat in proteine si acizi grasi Omega 3, pe care organismul nostru nu ii poate produce si singurele surse din care ii putem procura sunt din alimente. Acizii grasi Omega 3 favorizeaza buna dezvoltare a celulelor nervoase si senzoriale, imbunatatind semnificativ capacitatea cognitiva, intaresc sistemul imunitar, reduc tensiunea arteriala, colesterolul si previn aparitia artritei. Este bine sa consumam cel putin o portie de peste pe saptamana pentru a ne asigura aportul de Omega 3.

Bananele

Bananele contin potasiu, magneziu, vitamina C si fibre, in plus si vitamina B6, care declanseaza producerea de serotonina si dopamina, excelente pentru concentrare. Potasiul este unul din cele mai importante minerale care se gasesc in banane, un mineral esential care contribuie la buna functionare a inimii, rinichilor, sistemului nervos si a celui digestiv. O banana mare contine 600 mg de potasiu, aproximativ 100 de calorii, putine grasimi si carbohidrati, care mentin in limite normale nivelul de zahar din sange.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s