5 alimente care scad colesterolul

picture of foods to include in your low cholesterol diet planColesterolul este o substanta moale, grasoasa, care se gaseste in sange si in toate celulele corpului. Este normal sa avem colesterol si avem nevoie de el pentru ca organismul nostru sa functioneze bine. Nivelul crescut al colesterolului in sange se numeste hipercolesterolemie, adica colesterolul in exces se depune pe peretii vaselor de sange care hranesc inima, creierul, precum si alte organe. Se formeaza niste depozite dure, care scad elasticitatea vaselor, acestea devenind ingrosate si rigide. Acest proces se numeste ateroscleroza si determina ingustarea vaselor de sange, cu ingreunarea circulatiei sangelui. Asadar, colesterolul marit este una din principalele cauze ale aparitiei bolilor cardiace, a accidentului vascular cerebral si a infarctului miocardic.

Colesterolul provine din doua surse: 75% se fabrica in ficat, in special din grasimile alimentare si 25% provine direct din alimente. Exista doua tipuri de colesterol:

– LDL colesterolul: este colesterolul “rau”. Transporta colesterolul de la ficat la celulele care au nevoie de el. Cand este in exces, se depune pe peretii vaselor de sange si duce la ateroscleroza. Acesta apare in organism, in principal, prin consumul de grasimi saturate.

– HDL colesterolul: este colesterolul “bun”. El aduce inapoi la ficat colesterolul in exces, de care celulele nu mai au nevoie.

Nivelul colesterolului in sange poate fi tinut sub control prin reducerea grasimilor saturate din alimentatie si introducerea celor sanatoase, care ofera organismului nutrientii de care are nevoie. Asadar, iata o lista cu unele din cele mai importante alimente care ajuta la scaderea colesterolului.

Pestele

Carnea de peste este usor de digerat, contine proteine, vitamine si minerale, acizi grasi saturati si nesaturati, care ajuta la mentinerea nivelului de colesterol in limite normale. Un consum regulat scade riscul bolilor cardiovasculare, are efect pozitiv asupra grasimilor din sange, ajutand la cresterea colesterolului bun.

Nucile, migdalele si semintele

Contin grasimi bune, care mentin sanatatea arterelor, nervilor si implicit ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Acizii grasi esentiali din aceste alimente previn formarea cheagurilor de sange, ajuta pielea si parul sa se mentina sanatoase si, de asemenea, asigura functiile tiroidei si adrenalinei. Este recomandat ca acestea sa fie consumate ca atare, ca si gustari intre mese sau pot fi adaugate in diverse salate.

Uleiul de masline

Uleiul de masline regleaza tensiunea arteriala, scade nivelul colesterolului, al trigliceridelor, controleaza nivelul glucozei in sange si poate fi un bun protector chiar si in anumite tipuri de cancer. Acidul oleic prezent in uleiul de masline creste colesterolul bun (HDL), transportand colesterolul rau (LDL) spre ficat pentru a fi eliminat. Reduce astfel riscul de infarct sau al altor afectiuni arteriale, fiind si un aliat al aparatului digestiv, al pielii, prin efectul sau cicatrizant si tonic, al sistemului endocrin si nu in ultimul rand al sistemului osos, prin stimularea absorbtiei calciului si mineralelor in organism.

Fasolea

Fasolea uscata este extrem de benefica pentru inima si sistemul cardiovascular, este o sursa importanta de proteine si fibre, care ofera energie si exista studii care arata ca o jumatate de cana de boabe de fasole consumate in fiecare zi pe parcursul a doua saptamani scade valoarea colesterolului cu 8%. Fasolea mai contine antioxidanti, care previn formarea radicalilor liberi, contine minerale esentiale, precum magneziu si potasiu, are un indice glicemic mic si are capacitatea de a reduce aparitia diverselor tipuri de cancer.

Usturoiul si ceapa

Usturoiul si ceapa sunt considerate adevarate medicamente naturale. Ele cresc nivelul de antioxidanti din corp, contin fitochimicale care ajuta la prevenirea cancerului, fluidizeaza sangele si mentin inima sanatoasa. De asemenea, scad colesterolul rau, sunt foarte bune pentru eliminarea toxinelor din organism si intaresc sistemul imunitar.

Invatati sa mancati sanatos si sa va mentineti si greutatea si colesterolul in limite normale in acelasi timp, incercand sa respectati urmatoarele indicatii:

– consumati zilnic cat mai multe fructe si legume, cereale integrale, produse cu un procent mic de grasimi

– mancati peste de cel putin doua ori pe saptamana

– reduceti consumul de bauturi racoritoare dulci si de sare

– consumati maxim doua oua pe saptamana

– evitati prajelile si alegeti sa gatiti alimentele intr-un mod cat mai sanatos

– mancati cat mai rar la restaurantele de tip “fast-food”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s