Beneficiile semintelor de chia

mdIWF76AzkProbabil ati auzit sau ati citit despre cat de sanatoase sunt semintele de chia sau daca nu stiti inca, va ofer eu cateva informatii. Semintele de chia provin de la planta numita Salvia hispanica, originara din sudul Mexicului si consumata de azteci si mayasi timp de secole intregi. Sunt unele dintre alimentele cu cel mai valoros continut nutritional, sunt foarte bogate in proteine, acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6, fibre, vitamine (A, B, D, E si K), antioxidanti si o serie de minerale necesare organismului. Ca sa va conving si mai mult, iata cateva dintre proprietatile lor uimitoare:

– contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele

– contin de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele

– contin de 3 ori mai mult fier decat spanacul

– contin de 2 ori mai mult potasiu decat bananele

– sunt o sursa complexa de proteine, avand toti aminoacizii esentiali intr-o forma usor de digerat

Incluse in randul superalimentelor, ofera rapid senzatia de satietate si ajuta la slabit. Atunci cand intra in contact cu apa, semintele se transforma intr-un fel de gel care creste in dimensiune. Dau senzatia de plenitudine si inhiba apetitul, impiedicand supraalimentarea, care determina aparitia obezitatii. Se recomanda consumul regulat a doua-trei linguri pe zi, deoarece ofera energie si intaresc sistemul imunitar.

Semintele de chia sunt considerate pe buna dreptate aliatele unui organism puternic si sanatos. Previn aparitia diabetului, ajuta digestia, sprijina buna functionare a inimii, faciliteaza transportul oxigenului catre celule, tesuturi si organe, combat tulburarile de somn si stimuleaza relaxarea corpului, lupta impotriva diverselor tipuri de cancer, imbunatatesc functiile creierului, impiedica imbatranirea prematura si sporesc longevitatea.

Semintele de chia sunt bogate si in calciu, mineral esential pentru sanatatea oaselor. Reprezinta un aliment de baza atat pentru copii, care sunt in crestere si au nevoie de acest nutrient pentru dezvoltarea unor oase puternice, cat si pentru femei, care sunt predispuse la osteoporoza. Consumul regulat de seminte de chia intareste oasele si previne aparitia fracturilor si a altor afectiuni.

Aceste seminte pot fi adaugate in salate, supe, in cerealele cu lapte sau pot fi incluse in diverse retete de budinci sau icre. Se gasesc la toate magazinele naturiste si va indemn sa le includeti in alimentatia zilnica, sa le consumati cu incredere pentru un organism sanatos si plin de energie. In articolul urmator o sa va prezint reteta de budinca de chia, pe care eu am incercat-o si mi-a placut foarte mult.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s