Supa crema de linte

IMG_20141116_155954Lintea este o planta leguminoasa ale carei seminte se gasesc in pastai, este originara din Orientul Apropiat si este una dintre cele mai vechi legume cultivate alaturi de grau, orz, mazare si in. Reprezinta o buna sursa de proteine de calitate, este saraca in grasimi, contine vitaminele A, C, E, K si cele din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6 si B9), minerale, fibre, carbohidrati, acizi grasi Omega 3 si Omega 6 si aminoacizi. De asemenea, este bogata in antioxidanti, compusi care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, raspunzatori de aparitia afectiunilor vasculare, a anumitor tipuri de cancer si a altor boli asociate imbatranirii.

Lintea este un aliment foarte sanatos si are numeroase beneficii pentru organism: previne tulburarile digestive, creste rezistenta fizica la efort, reprezinta o sursa de energie pentru organism, combate insomnia, anemia si incetineste progresia bolii Alzheimer. Datorita continutului ridicat de fibre, vitamine, minerale si antioxidanti, aceasta mentine organismul tanar, combate oboseala si stresul, ajuta la dezvoltarea memoriei si la cresterea capacitatii de concentrare.

Pe piata gasim linte verde, rosie, portocalie, maronie sau blonda, insa cele mai populare sunt lintea verde si cea rosie, deoarece au nevoie de un timp mai scurt de preparare (20-30 minute) si isi pastreaza cel mai bine proprietatile in urma fierberii. Pentru reteta de supa crema, eu am folosit linte verde, pe care am spalat-o bine si am lasat-o la inmuiat peste noapte. Nu este neaparat necesar sa faceti acest lucru, insa daca este o reteta pe care vreti sa o pregatiti pentru a doua zi va ajuta foarte mult, deoarece reduce considerabil timpul de fierbere. Asadar, iata reteta:

Ingrediente:

– 200 g linte verde

– o ceapa

– 2-3 catei de usturoi

– ulei de masline

– sare

– piper

– iaurt natural

– fulgi de ardei iute

– cateva migdale (pentru decor)

Mod de preparare:

Am clatit lintea, am pus-o la fiert si am lasat-o maxim un sfert de ora pentru ca oricum era destul de moale. Intre timp, in 2-3 linguri ulei de masline am calit ceapa si usturoiul tocate marunt, le-am lasat cateva minute pe foc si apoi am adaugat lintea fiarta. Am pasat totul cu blenderul si am mai adaugat putin din zeama in care a fiert lintea. Am condimentat cu sare, piper si boia iute, iar la final am adaugat cateva linguri de iaurt si migdale, pentru un plus de aroma. Pofta buna!

Leave a Reply

