Alimentatia in sesiune

Pentru majoritatea dintre noi, sesiunea inseamna stres, nopti pierdute, alimentatie nesanatoasa si uneori, consum exagerat de cafea. Pentru a nu ajunge in cealalta extrema, este bine de stiut ca organismul nostru poate functiona corect doar daca este alimentat corespunzator si nu facem abuz. Iata cinci sfaturi care sa ne ajute sa avem mai multa energie si sa trecem cu bine peste orice examen.

1. Ceai verde in loc de cafea

Cu totii avem tendinta sa abuzam in aceasta perioada de cafea. Este benefica, insa in cantitati moderate. Zic asta pentru ca si eu uneori exagerez si simt ca in loc sa am mai multa energie, ma simt apatica. De aceea, apelez de cele mai multe ori la ceai verde, care pe langa cafeina, contine si o serie de antioxidanti benefici pentru organism. Pot spune ca pe mine personal, ceaiul verde ma energizeaza mult mai mult decat cafeaua si nu imi creeaza acea stare de moleseala.

2. Fructe uscate versus ciocolata

Pe locul doi la capitolul alimente consumate in exces se afla ciocolata. Da, este foarte buna si in diverse sortimente, insa din pacate are o cantitate foarte mare de zahar si grasimi. Contine glucide rapid absorbabile, declansand o crestere rapida a secretiei de insulina si cu cat mancam mai mult, cu atat organismul ne va cere iarasi si iarasi. Eu am eliminat de mult timp din alimentatie orice tip de ciocolata cu lapte si din cand in cand, recurg la 2-3 patratele de ciocolata neagra. De asemenea, ca sa imi potolesc pofta de dulce consum fructe uscate, precum smochine sau curmale. Sunt o alternativa sanatoasa, ofera energie pe o perioada indelungata si ajuta la buna functionare a creierului.

3. Mai multa mancare gatita

De multe ori, mancarea de la fast-food este o alternativa usoara si comoda pentru multi studenti in sesiune. Nu are rost sa mai vorbesc despre cat de daunatoare este aceasta, insa va sfatuiesc sa incercati sa va gatiti voi singuri retete usoare, care sa nu necesite prea mult timp. La urma urmei, corpul nostru functioneaza ca o masinarie si are nevoie de combustibil de calitate.

4. Hidratare

O alta problema este la capitolul hidratare. Bauturile carbogazoase sau orice alte sucuri contin prea mult zahar si in loc sa ne potoleasca setea, au efect contrar. Nu ocoliti banala apa, care este cea mai buna, are efect tonic si energizant si ne ofera siguranta unui corp sanatos si frumos. Asadar, nu uitati de cei 2 litri de apa pe care trebuie sa ii consumati in fiecare zi.

5. Sport

Nu se incadreaza tocmai la capitolul alimentatie, insa are un rol destul de important pentru intregul sistem. In sesiune, depunem foarte mult efort intelectual, uneori suprasolicitand creierul. Acesta, pe langa hrana sanatoasa, are nevoie si de oxigen. Putem face plimbari in ritm alert timp de o jumatate de ora, putem iesi la alergat daca vremea ne permite sau sa mergem la sala. Miscarea elibereaza in sange endorfine, ne ajuta sa nu mai fim atat de stresati si ne reda buna dispozitie. Acestea fiind spuse, va doresc sesiune usoara si mult succes!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s