Cum ne refacem organismul dupa Paste

Cu siguranta, pentru fiecare dintre noi sarbatorile pascale au o semnificatie importanta si sunt un motiv foarte bun pentru a ne reuni la masa alaturi de familie si cei dragi. Si cum masa de Paste este imbelsugata, postul lung, sunt ferm convinsa ca toti am asteptat momentul sa gustam mai mult sau mai putin din bucatele alese.

Din pacate, sarbatorile au trecut, insa eu sper ca ati fost cumpatati si ati avut masura in toate. Avand in vedere ca multe din preparatele consumate au avut o cantitate ridicata de zahar si grasimi, este foarte posibil ca in aceasta perioada organismul nostru sa se simta usor slabit si fara vlaga. Daca avem vointa si respectam cateva reguli simple, fara indoiala ne vom simti mai bine si mai plini de energie.

1. Sportul

Prima masura pe care trebuie sa o luam este sa combatem sedentarismul. Dupa atata perioada de relaxare, este momentul sa ne mobilizam, sa ne inarmam cu ambitie si sa ne punem muschii la treaba. Miscarea ne ajuta sa gandim mai limpede, ne energizeaza si ne creste increderea in fortele proprii. In caz ca resimtim efectele cozonacului asupra siluetei, sportul este solutia cea mai eficienta pentru a ne ajuta sa scapam de cele cateva kilograme in plus si sa ne refacem organismul.

2. Mic dejun consistent

Daca pana acum la masa de dimineata ne-am rasfatat cu cozonac si pasca, a venit momentul sa avem intr-adevar un mic dejun satios, bogat in nutrienti de calitate. Stiu ca nevoile organismului sunt diferite in functie de fiecare persoana, insa eu va sfatuiesc sa incercati sa evitati produsele de patiserie si sa consumati cu incredere un iaurt, cu cereale integrale, cu fructe, in diverse combinatii sau de ce nu, sa va pregatiti singuri un sandvis de acasa, in care stiti sigur ce si cat ati pus. In timp, se va simti diferenta.

3. Multe legume

Pentru a se reface, organismul nostru are nevoie si de o cura de vitaminizare, iar acum este perioada cea mai buna pentru a ne bucura de toate legumele de sezon. Salata verde, spanac, leurda, ridiche, rosii, castraveti, absolut toate sunt bogate in vitamine si minerale importante pentru fiecare celula a corpului nostru.

4. Fructele – gustarea ideala

De asemenea, fructele sunt extrem de bogate in vitamine, minerale, au un continut ridicat de apa si sunt perfecte intre mese, atunci cand poate aparea o usoara senzatie de foame. Potolesc pofta de dulce, sunt o alternativa sanatoasa si previn instalarea starii de moleseala.

5. Hidratarea 

Un consum redus de apa este asociat cu deshidratare, o afectiune grava in urma careia pot aparea foarte multe complicatii. Apa are un rol extrem de important in organism si pe langa faptul ca mentine buna functionare a fiecarui organ in parte, ne ajuta sa avem un aspect mai placut si frumos al pielii, caci un corp hranit corect din interior se va vedea si la exterior.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s