Cele mai frecvente mituri despre un stil de viata sanatos

In zilele noastre, un stil de viata sanatos este perceput ca o dieta, ca o fita sau de cele mai multe ori ca fiind costisitor. Din ceea ce am citit si m-am mai informat, as vrea sa va explic intai de toate care este diferenta dintre o dieta si un stil de viata echilibrat. O persoana care este la dieta vrea sa slabeasca un anumit numar de kilograme, prin urmare va incerca sa renunte la acele alimente care nu ii fac bine si va  scadea numarul de calorii consumate zilnic. Un stil de viata sanatos reprezinta adoptarea unor practici si obiceiuri pentru toata viata. Secretul nu consta in renuntarea completa la anumite alimente sau impunerea unui meniu strict, important este sa existe ECHILIBRU si MODERATIE! Suna cliseic, insa chiar asa este, va zic din propria experienta! Mai jos, o sa va prezint cateva mituri pe care le auzim frecvent in ceea ce priveste un mod de viata sanatos.

Sa mananci sanatos costa mult!

Asa gandeam si eu inainte, insa este total neadevarat. Daca te inveti si iti educi organismul sa faca alegerile potrivite, poti sa mananci sanatos, de calitate si cu bani putini. Cautati mereu sa va informati, sa cititi cu atentie etichetele produselor, gasiti inlocuitori pentru produsele prelucrate si veti simti fara indoiala diferenta.

Un stil de viata sanatos presupune sa mananci numai salata!

In momentul in care te hotarasti sa iti schimbi stilul de viata trebuie sa fii constient de faptul ca vei reduce consumul acelor alimente care iti creeaza o stare de disconfort, te baloneaza si care in cele din urma duc la ingrasare. Treptat, iti vei invata corpul sa perceapa gusturi si arome noi si nu, nu vei manca doar salata, vei putea sa mananci orice, insa in combinatiile potrivite si cu masura.

Nu am deloc timp sa merg la sala!

Un stil de viata echilibrat presupune automat si miscare, care nu numai ca ne ajuta sa avem un sistem imunitar mai puternic, sa prevenim aparitia bolilor, insa ne ajuta sa avem si o stare de bine si ne creste increderea in sine. Nu trebuie neaparat sa avem un abonament la sala, miscare putem face si acasa, 10-20 de minute de exercitii in fiecare zi, acest lucru ajutandu-ne sa avem un metabolism mai rapid, sa avem mai multa rezistenta si muschi antrenati! Si da, se poate fara sa ne gasim scuze, trebuie sa fim mai activi si sa avem mai multa vointa.

Alimentatia sanatoasa nu are gust!

Am auzit de foarte multe ori aceasta afirmatie si tot ce pot sa spun e ca pana nu incerci, nu ai de unde sa stii. Eu cand am decis sa imi schimb stilul de viata am facut-o de una singura, m-am informat zilnic, am cautat retete, am introdus alimente care sa aiba intr-adevar valoare nutritiva si in timp, mi-am reeducat organismul. Astfel, in meniul meu si-au facut loc lintea, nautul, orezul brun care l-a inlocuit pe cel alb, carnea slaba, legumele din belsug, fructele care imi potoloesc pofta de dulce si da, am invatat ca este mai importanta calitatea decat cantitatea.

Nu pot sa renunt la dulciuri!

Nu trebuie sa renuntati la ele, ideea este sa incercati sa le consumati cu masura, de preferat in prima parte a zilei, ca o gustare de exemplu sau daca aveti o motivatie, un obiectiv de atins, sa va faceti voi propriile combinatii sanatoase! Fiti realisti si daca simtiti ca ati calcat stramb, compensati cu ceva miscare. Absolut orice poate fi posibil, mai greu este la inceput, apoi va veti fi recunoscatori voua insiva, credeti-ma pe cuvant!

Leave a Reply

