Alimente care dau energie

De cele mai multe ori, se intampla ca pe parcursul zilei sa nu mai avem suficienta energie, sa ne simtim molesiti si fara chef. Aceste semne pot aparea atunci cand nu ne hidratam suficient sau cand nu avem o alimentatie tocmai corecta. Pentru a da randament intreaga zi, fie ca suntem la serviciu sau planuim sa facem miscare, m-am gandit sa va enumar cateva alimente pe care le consider ideale pentru a spori rezistenta.

Banana  

Am pus-o pe primul loc, deoarece sunt de parere ca e unul dintre cele mai energizante fructe, care are in compozitie o serie de vitamine si minerale necesare intregului organism. Este o sursa buna de carbohidrati si fibre, mentine senzatia de satietate, ne ajuta sa avem mai multa forta, iar datorita continutului important de potasiu combate hipertensiunea arteriala.

Iaurtul grecesc

In comparatie cu iaurtul obisnuit, iaurtul grecesc are mai multe proteine, care sunt esentiale pentru muschi, astfel in cazul celor care merg la sala este perfect pentru refacerea de dupa antrenament. Probioticele ajuta la functionarea corecta a digestiei, vitamina B12 pastreaza sanatatea creierului, iar calciul are grija de sistemul osos.

Fructele oleaginoase

In aceasta categorie se incadreaza nucile, migdalele, alunele si toate tipurile de seminte, care sunt bogate in grasimi sanatoase. Pentru ca au foarte multe calorii, este bine sa fie consumate cu moderatie, o portie de marimea unui pumn fiind mai mult decat suficienta pentru a fi plini de vitalitate.

Oul

Oul este o combinatie foarte buna de proteine si grasimi, care sustine corpul in timpul efortului, atat fizic cat si psihic, iar datorita proprietatilor pe care le contine diminueaza stresul, combate anemia, previne infectiile si protejeaza sistemul cardiovascular si cerebral.

Ovazul

Credeti sau nu, ovazul este foarte benefic pentru organism si cred ca ar trebui inclus in meniul zilnic. Este un aliment cu un indice glicemic mic, astfel determina o crestere treptata a insulinei si implicit, un nivel de energie pe o perioada indelungata. Are grija de sistemul imunitar, trateaza constipatia si protejeaza impotriva cancerului de colon. Poate fi consumat la micul-dejun in combinatie cu lapte sau iaurt pentru a ne simti cat mai vigurosi inca de la primele ore ale diminetii. Pe langa acestea, incercati sa nu sariti niciodata peste mese, hidratati-va in decursul zilei si fiti pozitivi mereu!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s